مولتی اسپیندل

مولتی اسپیندل (Multi Spindle) چیست؟

large 57beb73a590fe

مولتی اسپیندل دستگاه هایی می باشند که قادر هستند عملیات سوراخکاری ، قلاویزکاری و برقوکاری چندین حفره را بصورت همزمان بر روی قطعه کار با قطرها و زوایای مختلف انجام دهند.

انواع قیمت مولتی اسپیندل ها در فروشگاه آذرصنعت برای طرح های خاص تماس بفرمایید . آذرصنعت سازنده مولتی اسپیندل با دید صادرات محور است .

در بسیاری از کارخانجات صنعتی و کارگاه ها هر مرتبه از انجام عملیات های فوق توسط نیروی انسانی انجام می شود که به همین دلیل بروز خطا و عدم یکسان بودن قطعات تولیدی بسیار زیاد و اجتناب ناپذیر است. هر چند این روش تولید برای محصولات با تیراژ پایین توجیه پذیر است ولی برای محصولات که در تیراژ بالا تولید می شوند توجیه پذیر نبوده و توجیه اقتصادی ندارد. با استفاده از دستگاه های مولتی اسپیندل می توان از بروز اینگونه خطاها جلوگیری کرده و در مدت زمان کوتاه تر قطعات را تولید نمود. به عنوان مثال با استفاده از یک مولتی اسپیندل 4 محوره می توان یک قطعه ای که داری 4 حفره می باشد را در یک مرحله با استفاده از نیروی انسانی کمتر و زمان مناسب تر سوراخکاری نمود.

انواع مولتی اسپیندل ها

مولتی اسپیندل ها در دو نوع کلی ثابت و متغیر تولید می شوند که هر کدام می توانند دارای محورهای متعددی باشند و قابلیت نصب بر روی انواع دریل های ستونی ، دستگاه های فرز ، دستگاه های مخصوص و … را  دارا می باشند.

مولتی اسپیندل سوراخکاری

مولتی اسپیندل های متغیر(Variable axis Heads) : معمولاً بصورت دومحوره (دوتایی) ، سه محوره (سه تایی) و چهارمحوره (چهارتایی) در انواع خطی و غیر خطی تولید می شوند. الیته در مولتی اسپیندهای متغیر نوع گاردونی (adjustable joint Multi Spindle heads) بیشتر از این تعداد محور نیز به کار برده می شوند. مولتی اسپیندل های متغیر در سایزهای مختلف تولید می شوند که هر سایز قادر به انجام عملیات سوراخکاری ، قلاویزکاری ، برقوکاری در حداقل و حداکثر فاصله مشخص است و هر کدام داری حداقل و حداکثر قطر کارگیر ابزار می باشند. حرکت کلیه محورهای مولتی اسپیندل های متفیر معمولاً تابع یک دایره (دایره بزرگ) می باشند که هر محور نیز حول خود (دایره کوچک) قابل حرکت می باشند که بدین صورت می توان فاصله محورها از یکدیگر را تنظیم نمود.

آذرصنعت در خصوص ساخت مولتی اسپیندل های حرفه ای به منظور صادرات فعالیت خود را آغاز گردیده است .

مولتی اسپیندل های ثابت (Fixed Multi Spindle) : در مولتی اسپیندل های ثابت فاصله بین محورها ثابت بوده بر اساس نقشه در خواستی از طرف خریدار تولید می گردند. البته قطر کارگیر ابزار محورها می توانند بر اساس نفشه در یک رنج محدود تغیر کنند.

 

انتخاب مولتی اسپیندل مناسب : با در نظر تعداد حفره های موجود ، فواصل بین مرکز تا مرکز حفره ها و قطر حفره ها می توان بهترین سایز مولتی اسپیندل را انتخاب نمود.

دریل مولتی اسپیندل

نحوه نصب دستگاه مولتی اسپیندل ها بر روی دستگاه ها : معمولاً انتهای اکثر مولتی اسپیندل ها داری 4 حفره قلاویز کاری شده می باشند که برای بستن رابط به آنها و اتصال به دستگاه های مختلف و در نتیجه انتقال دوران می باشند که در عکس ذیل نحوه ساخت و اتصال آن را می توان مشاهده نمود.

مزایای دستگاه مولتی اسپیندل ها : 1- دقت بسیار بالا 2- زمان کوتاه انجام پروسه سورخکاری ، قلاویزکاری یا برقوکاری 3- صرفه اقتصادی به دلیل استفاده از نیروی انسانی کمتر

شرکت آذرصنعت با همکاری با بزرگترین سازندگان مولتی اسپیندل در جهان و فراهم نمودن رنج وسیعی از مولتی اسپیندل های متفیر آماده خدمت به صنعت گران و تولید کنندگان می باشد.

فروش مولتی اسپیندل ایتالیایی ، تایوانی و ایرانی ، اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه مراجعه فرمایید

آذرصنعت نمایندگی مولتی اسپیندل  astpower تایوان در ایران ـ نمایندگی انحصاری

آذرصنعت نمایندگی مولتی اسپیندل MPA ایتالیا در ایران  – نمایندگی فروش

آذرصنعت نمایندگی مولتی اسپیندل OMG ایتالیا در ایران  – نمایندگی فروش